Η διαφορά δύο τροχών στοιχίζει εκατομμύρια στους 'πιλότους'

Στην καλύτερη περίπτωση ο πρωταθλητής του MotoGP, Μαρκ Μάρκεθ θα πάρει φέτος από τη Honda 16.000.000 ευρώ. Ο ομόλογος του στη Formula 1, Λιούις Χάμιλτον θα πάρει 46.100.000 ευρώ, χωρίς τα μπόνους. Ας δούμε οκτώ λόγους για αυτήν την ανισότητα.

Η διαφορά δύο τροχών στοιχίζει εκατομμύρια στους 'πιλότους'

Το Sportsmaza ερεύνησε το θέμα με τους μισθούς των 'πιλότων' στο MotoGP. Έψαξε από εδώ, έψαξε από εκεί και βρήκε πόσα παίρνουν από μισθούς με τις εταιρίες τους οι τύποι που διεκδικούν το φετινό πρωτάθλημα. Πριν δούμε τους δέκα πιιο ακριβοπληρωμένους, ας δούμε κάποια δεδομένα.

Fact #1: οι μισθοί των οδηγών του MotoGP δεν είναι η μόνη πηγή εισοδήματος. Παραδείγματος χάριν, ο Μαρκ Μάρκεθ έχει χορηγικό συμβόλαιο με την Tissot, την Allianz, τη Red Bull και την Estrella, τη στιγμή που στη Formula 1 ο Λιούις Χάμιλτον έχει συμφωνίες με τους IWC (ρολόγια), Monster Energy Drinks, L' Oreal, Bose, Puma, MV Agusta Motorcycles, Bombardier Recreational Products και Tommy Hilfiger.

Fact #2: Συγκριτικά με τα χρήματα που παίρνουν οι οδηγοί της Formula 1, αυτά των 'πιλότων' στο MotoGP είναι ψίχουλα. Αρκεί να διαβάσεις πως ο Λιούις Χάμιλτον θα πάρει φέτος, μόνο από το συμβόλαιο του με τη Mercedes το ποσό των 46.100.000 ευρώ. Στη συμφωνία υπάρχουν bonus που μπορούν να φτάσουν και τα 40 εκατ. ευρώ. Βέβαια, ο Βρετανός είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος της ιστορίας, ως ο πιο πολυνίκης, μετά τον Μίκαελ Σουμάχερ και στο Νο12 των πιο ακριβοπληρωμένων αθλητών όλων των σπορ, για φέτος. Ο Μάρκεθ δεν είναι καν στο ΤΟΡ100.

Fact #3: Στη λίστα με τους πιο ακριβοπληρωμένους οδηγούς του κόσμου, σε όλα τα μηχανοκίνητα σπορ, στις κορυφαίες θέσεις υπάρχουν μέλη της Formula 1 και του NASCAR. To 2016 οι 3 πρώτοι ήταν της F1 και οι επτά επόμενοι του αμερικανικού National Association for Stock Car Auto Racing.

Fact #4: Στους λόγους που είχε γράψει το GQ για να τεκμηριώσει το "γιατί το MotoGP είναι καλύτερο από τη Formula 1" τονίστηκε πως είναι πολύ πιο επικίνδυνο. Οι αναβάτες είναι τελείως εκτεθειμένοι και δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο λάθους, καθώς 'ξύνουν' το γόνατο στην πίστα, στις στροφές και βρίσκονται τόσο κοντά που 'χει 'τύχει' να κλωτσήσει ο ένας τον άλλον. Και όλα αυτά ενώ πηγαίνουν με 320 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς κάποιον να τους μιλά στο αυτί (δεν υπάρχει team radio). Σημείωσε και ότι γίνονται πολλές περισσότερες προσπεράσεις (τουλάχιστον 10+ ανά πίστα), με τους αναβάτες να 'χουν πολύ πιο ισχυρούς τρελούς χαρακτήρες.

Fact #5: Όλες οι ιδιωτικές εταιρίες/ομάδες παίρνουν 2.000.000 ευρώ το χρόνο, αναβάτη, από την DORNA -έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση εμπορικών και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του MotoGP. Βάσει συμφωνίας, η αξία της όποιας μηχανής δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 2.2 εκατ. ευρώ. Άρα το 90% αυτού του εξόδου είναι εγγυημένο. Όπως είναι ανησυχητικό ότι η Dorna δεν 'βγάζει' πολλά περισσότερα από 200.000.000 ευρώ το χρόνο.

Fact #6: Η Dorna δίνει 1.000.000 ευρώ ανά αναβάτη, στις ομάδες, αρκεί να 'χουν τουλάχιστον τέσσερις οδηγούς στο grid. Οι ΚΤΜ και Suzuki δεν παίρνουν αυτά τα λεφτά. Η Ducati που 'χει 8 μηχανές, παίρνει 2.000.000 ευρώ γιατί είναι κατασκευαστής -άλλα 12.000.000 ευρώ έρχονται από τις ομάδες 'δορυφόρους'.

Fact #7: Με αλλαγή στον τρόπο που καλύπτονταν -ψηφιακά- τα γεγονότα και επενδύσεις στα social media, το MotoGP είδε το κοινό του να αυξάνεται κατακόρυφα, την τελευταία διετία. Μεταξύ αυτών που έκανε, για να αναβαθμιστεί τεχνολογικά ήταν το MotoGP eSport Championship -για να 'πιάσει' τη νεολαία.

Fact #8: Πέραν της Ducati όλοι οι άλλοι παίρνουν λίγα χρήματα, για τις χορηγίες -μόνο που τα τα λεφτά βγαίνουν από τα 'όχι'.

Photo: Associated Press

News 24/7

24MEDIA NETWORK