Την Παρασκευή η Μονακό ΘΑ υποδεχόταν τη Νις για τη 17η αγωνιστική της Ligue 1 και ο Τιερί Ανρί ΘΑ καλοδεχόταν στο 'Λουί Ντε' τον επί χρόνια συνοδοιπόρο - φίλο του Πατρίκ Βιεϊρά. ΘΑ συμβεί -μάλλον- κάποια στιγμή στο μέλλον, αν είναι ακόμη στη θέση τους όταν οριστεί ο αγώνας.

Η πορεία των δύο τους σχεδόν παράλληλη. Ηλικιακά τους χωρίζουν 13 μήνες. Ωστόσο την ίδια χρονιά (1994) υπέγραψαν το πρώτο επαγγελματικό συμβόλαιό τους, ήταν συμπαίκτες στην εθνική Γαλλίας όταν πάτησε στην κορυφή του παγκόσμιου ποδοσφαίρου (1998) ούσα η κορυφαία ομάδα του κόσμου για μια 'γεμάτη' 2ετία, συνυπήρξαν στην Άρσεναλ για έξι χρόνια (1999-2005), πέρασαν αμφότεροι από τη Γιουβέντους σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και σχεδόν ταυτόχρονα άρχισαν την προπονητική θητεία τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν αντίπαλοι στα γήπεδα του Σαμπιονά.

Ο Ανρί ανέλαβε τα ηνία της Μονακό μετά τις πρώτες αγωνιστικές και την προβληματική πορεία επί Ζαρντίμ, χωρίς για την ώρα να έχει καταφέρει πολλά. Ο Βιεϊρά είναι εξ αρχής στον πάγκο της Νις, διαδεχόμενος τον Ελβετό Λουσιάν Φαβρ, και έχει πετύχει μετά από 16 ματς να την έχει στην έβδομη θέση, στο -5 από τη δεύτερη (Λιλ).

Η συνάντησή τους στο Μόντε Κάρλο το βράδυ της Παρασκευής για το 'Derby de la Côte d'Azur' θα ήταν το γεγονός του τριημέρου. Μετατέθηκε ωστόσο.

Ο λόγος; Ασφαλείας. Οι συνεχιζόμενες διαδηλώσεις στη Γαλλία, με επίκεντρο Παρίσι, και η δράση των 'κίτρινων γιλέκων' στους δρόμους όλων των μεγάλων πόλεων έχει προκαλέσει αναταραχή στη γαλλική κοινωνία, δίχως το ποδόσφαιρο να μένει ανεπηρέαστο.

ADVERTISING

Inline ImageAP Photo/Thibault Camus

Δεδομένου του φόβου των επεισοδίων και της μειωμένης αστυνόμευσης, η Λίγκα έκρινε σκόπιμο ν' αναβάλει τέσσερα παιχνίδια της 17ης αγωνιστικής, μεταξύ των οποίων αυτό στο Μόντε Κάρλο. Όπως επίσης το Παρί Σεν Ζερμέν-Μονπελιέ, το Τουλούζ-Λιόν και το Σεντ Ετιέν-Μαρσέιγ.

Οι πορείες διαμαρτυρίας άρχισαν με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης Μακρόν ν' αυξήσει τις τιμές των καυσίμων και κυρίως του πετρελαίου κίνησης επιβάλλοντας έμμεσους φόρους. Ο 'Πρωθυπουργός των Πλουσίων', όπως αποκαλείται πλέον από τις πλατιές μάζες, έπεσε στην τρύπα που ο ίδιος είχε ανοίξει, νιώθοντας πλέον τη γη να τρίζει κάτω από τα πόδια του.

Οι αυτοκινητιστές, που υποχρεούνται να φορούν κίτρινα γιλέκα ενόσω εργάζονται, κατέβηκαν στους δρόμους και τις τελευταίες εβδομάδες, από τα μέσα Νοεμβρίου, η Γαλλία ταλανίζεται από αδιάκοπες ταραχές, από τη στιγμή που στους διαδηλωτές παρεισέφρησαν και άλλα, ακραία σε κάποιες περιπτώσεις, στοιχεία. Αλλά και παρακρατικοί.

Κατά τους πολιτικούς σχολιαστές, όπως διαβάζουμε στο κείμενο του Χρήστου Κανελλόπουλου στο News247.gr, πρόκειται για κίνημα χωρίς ηγεσία και σύνδεση με παραδοσιακούς μηχανισμούς κινητοποίησης, κόμματα και συνδικάτα, χωρίς συγκεκριμένη πολιτική ατζέντα, αλλά με σαφώς πολιτικές αιτίες (αυξανόμενα αδιέξοδα, κατάρρευση οράματος για βίο με αξιοπρεπή εργασία και εισόδημα, αδιαφορία μιας αποξενωμένης ελίτ για τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, κλπ).

Ταυτόχρονες πορείες και (πάνω από 4.000) καταλήψεις (στο 5% του συνόλου των σχολείων - σχολών της χώρας) έχουν οργανώσει έως τώρα και μαθητικές - φοιτητικές ομάδες με σκοπό διαμαρτυρίας το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τις μεταρρυθμίσεις στον κλάδο της εκπαίδευσης (εξετάσεις στο τέλος του λυκείου, εισαγωγή στα πανεπιστήμια).

Σε πολλές περιπτώσεις οι συγκρούσεις και οι οδομαχίες διαδηλωτών-αστυνομικών είναι σφοδρές, με συνέπεια τραυματισμούς και υλικές ζημιές σε αυτοκίνητα, καταστήματα και άλλες ιδιωτικές περιουσίες.

Αν και η γαλλική Κυβέρνηση άρχισε να υποχωρεί, ανακοινώνοντας τον πάγωμα των αυξήσεων στα καύσιμα και την εξαίρεσή τους από τον προϋπολογισμό του 2019, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν κι αυτό το Σαββατοκύριακο, κάτι που η γαλλική λίγκα έλαβε σοβαρά υπ' όψιν. Αφού μάλιστα δεν εξασφάλισε τις εγγυήσεις που ήθελε για την ομαλή διεξαγωγή των τεσσάρων αναμετρήσεων, αποφάσισε να μην να ρισκάρει οτιδήποτε.

Ανρί και Βιεϊρά θα τα πουν κάποια άλλη στιγμή...

Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Johnny Green, Pool